โรงพยาบาลจุฬาลงกรณ์ สภากาชาดไทย

Forensic Anthropology Unit

มุ่งมั่นสู่การเป็นผู้นำทางการพยาบาลในระดับสากล

Missions

  1. To be a leading academic institute in forensic medicine and services.
  2. Promote development of forensic medical services towards the internationally accepted standards.
  3. Produce high-quality research and innovations for the benefit of society.
  4. Produce personnel in forensic medicine and forensic sciences of excellent quality and ethical standards.

Operations

  1. The Autopsy Services Center Unit under the Department of Forensic Medicine provides death scene post-mortem examination, autopsy, embalming, and physical evidence services.  
  2. Provide forensic clinical services for patients who are involved in legal cases and issue medical certificates for them.
  3. Provide forensic serology and DNA test, biological test to determine parent-child and kinship relationship as well as sexual assault forensic examination services.  
  4. Provide forensic toxicology services; medication, toxin, and narcotics analysis services through its Forensic Toxicology Unit.  
  5. Provide other services. Contact relevant operational units for specific service details.

Forensic Medicine Building.

08.00 – 16.00 hrs. On working days

Name

Forensic Anthropology Unit

 

Tel

02 256 4269

บทความที่เกี่ยวข้อง

บอกลา “มอร์ฟีน” ด้วยวิทยาการระงับปวดมะเร็งเรื้อรังแบบใหม่

เพราะเทคโนโลยีและนวัตกรรมทางการแพทย์ที่ก้าวล้ำในปัจจุบัน ทำให้ผู้ป่วยยุคนี้ไม่ต้องทนทุกข์ทรมานกับอาการเจ็บปวดอีกต่อไป ทั้งยังมีคุณภาพชีวิตที่ดีในขณะรับการรักษาอีกด้วย

มอบเก้าอี้โซฟาปรับนอน

บริษัท เลซีบอย ( ประเทศไทย ) จำกัด มอบเก้าอี้โซฟาปรับนอน จำนวน 2 ที่นั่ง เพื่อ คลินิกโลหิตวิทยา และ ศูนย์ให้เคมีบำบัด แบบผู้ป่วยนอก โรงพยาบาลจุฬาลงกรณ์

โรงพยาบาลจุฬาลงกรณ์ ร่วมกิจกรรม “M Care สุขภาพดี ชีวีปลอดภัย”

บริษัท ทางด่วนและรถไฟฟ้ากรุงเทพ จำกัด (มหาชน) (BEM)  ร่วมกับ การรถไฟฟ้าขนส่งมวลชนแห่งประเทศไทย (รฟม.)  โรงพยาบาลจุฬาลงกรณ์ สภากาชาดไทย และสถาบันการแพทย์ต่างๆ จัดกิจกรรม “M Care สุขภาพดี ชีวีปลอดภัย” เพื่อส่งเสริมการดูแลรักษาสุขภาพสำหรับผู้โดยสาร และประชาชนในพื้นที่

Feedback